Artikelomschrijving
Diesellok, H0, BR V60, V60.01, grün-weiß, SETG Ep. VI, Vorbildzustand um 2018, LokSound, Raucherzeuger, Rangierkupplung, DC/AC
AC/DC model - hybride technologie voor 2-draads of 3-draads bedrijf (märklin digitaal systeem)
LokSound decoder voor DCC met RailComPlus®, Motorola®, M4 en Selectrix
Onafhankelijke aanmelding bij commandoposten met RailComPlus® of mfx® functionaliteit
Universele elektronica met plug-in slider
Nieuw ontwikkelde, aerodynamisch geoptimaliseerde, lastafhankelijke rookgenerator synchroon met LokSound
Twee "suikerklontjes"-luidsprekers met grote geluidscapsule in de steel
31 speciale functies
PowerPack opslagcondensator voor ononderbroken stroomvoorziening
Krachtige klokanker motor met vliegwiel massa
Digitale op afstand bediende koppeling in NEM-sleuf
Prototypische bovenverlichting
Schakelbare rangeerverlichting
De verlichting van de bestuurderscabine en het bureau kan afzonderlijk worden geschakeld.
Digitaal schakelbare onderwagenverlichting
Gegraveerde lichtgeleiders
Metalen behuizing en frame
Opengewerkt ventilatorrooster in de lange voorkant
Robuust en toch delicaat stuur van metaal en kunststof
Meerkleurige bestuurderscabine met machinistenfiguurtje
Het ESU-model van de DB V60 is volledig nieuw! Chassis, opbouw, motor, versnellingsbak, pick-up schoen, rookunit, verlichting, digitale koppeling, luidsprekers en alle details zijn nieuw ontwikkeld. De lampinzetten hebben verticale graveringen die overeenkomen met de indruk van de lantaarns van het DB-toestel.
De omschakeling van wisselstroom (fabriekstoestand) naar gelijkstroom geschiedt door de middelste ruitenwisser los te maken en een kleine schuifschakelaar net voor de vooras om te zetten.
De digitaal op afstand bedienbare, elektromagnetische koppeling zit in een standaardas, is in twee trappen in hoogte verstelbaar en kan, indien nodig, dankzij de stekker gemakkelijk en zonder solderen worden uitgewisseld of vervangen door een willekeurige koppeling. De nieuw ontworpen rookgenerator produceert een groter stoomvermogen.
Geheel nieuw is de LokSound 5 decoder. Zachte rijeigenschappen en een aantal nuttige functies en instelmogelijkheden verheugen de liefhebber van operationele spoorwegen. Er is bijvoorbeeld een "zware trein"-functie, die de acceleratie- en remtijd verdubbelt, en de motor werkt akoestisch op een hogere snelheid. Met de "locrem" gaat de loc in neutraal en remt hij iets harder - indien nodig tot hij tot stilstand komt - ongeacht de instelling van de snelheidsregeling. In de rangeerstand versnelt en vertraagt de locomotief meer dan in de normale stand.