- Voor het eerst met PluX22 interface en PluX22 geluidsdecoder
- Filigraan prototypische stroomafnemers
- Fijn gedetailleerde uitvoering met veel afzonderlijk gemonteerde insteekonderdelen
- Model uitgerust met geluids- en functiedecoder
Het tweewagenstel Plan V - in Nederland beter bekend als Mat '64 of met de bijnaam Apekop - werd vanaf het midden van de jaren zestig een van de standaard stoptreinen van de Nederlandse Spoorwegen. Met in totaal 246 exemplaren was het destijds het meest gebouwde treinstel van de NS. Vanaf de serie V3 gold ook voor de Plan V de nieuwe kleurstelling van de Nederlandse Spoorwegen: helder geel met grijze details aan de voorzijde en drie blauwe diagonale strepen aan elke zijde van de wagen. Totdat ze buiten dienst werden gesteld, werden de treinstellen op vrijwel alle geëlektrificeerde spoorlijnen in Nederland ingezet.
Algemene gegevens
- Koppeling Eigen koppeling
- Minimumstraal 419 mm
- Vliegwielmassa Ja
- Aantal aangedreven assen 2
- Aantal assen met tractiebanden 1
- Spoor H0
- Tijdperk IV
- Artikelnummer 63139
- Interieuruitrusting Voorzien van interieuruitrusting
- Voorbeeld (Land) Nederland
- Spoorwegmaatschappij NS
Elektrisch systeem - Motor 5-polig
- Koplampen 3 koplampen / 2 achterlichten, afhankelijk van rijrichting
- LED-koplamp Ja
- Binnenverlichting Ja, LED, digitaal schakelbaar
- Stroomvoorziening 2L - Digitaal
- Interface Elektrische interface voor tractievoertuigen PluX22
- Digitale decoder PluX22, functiedecoder
- Decoder type MS450P22
- Geluid Ja
- Buffercondensator Ja
Afmetingen - Lengte over buffer 599 mm